Vechiul si Noul Testament intr-o fraza

Daca ar trebui sa rezum invatatura Vechiului Testament (VT) intr-o singura propozitie, ar fi asta: “Dumnezeu este unul singur”.

VT este foarte radical atunci cand vine vorba despre conceptul de “unul singur” si foloseste expresii ca: “doar Eu si nimeni altul”, “nu este altul afara de Mine”, “Eu sunt singurul”, etc. Iudeii au inteles, mai bine decat oricine, radicalitatea din expresia “unul singur”. Dar dupa secolul al IV-lea, anumiti “indivizi” au modificat si transformat acest mesaj pur monoteistic in unul triteistic: “unul singur, dar totusi trei”. Termenul “unul singur” NU inseamna “unul in trei”, nici “trei in unul”, ci simplu “unul singur”. Asadar, tri-unitatea, sau unitatea in trei persoane distincte NU este un concept biblic, din moment ce nu reflecta monoteismul radical prezentat de VT.

Daca ar trebui sa rezum invatatura Noului Testament (NT) intr-o singura propozitie, ar fi asta: “Isus Hristos este Dumnezeu intrupat”.

NT ne dezvaluie faptul ca Dumnezeu insusi S-a intrupat ca sa ne aduca mantuirea. Isus Hristos este intruparea singurului Dumnezeu, adica a Dumnezeului din VT. De aceea Isaia il numeste pe Isus, Tatal vesniciilor (Isa. 9:6). Si de aceea, Pavel spune ca in Isus locuieste, in mod trupesc, toata plinatatea Dumnezeirii (Col. 2:9). Asadar, Isus Hristos NU este intruparea secundei persoane ale tri-unitatii. El este imprimarea in carne umana a Duhului unicului Dumnezeu, si este reflexia in trup uman a slavei unicului Dumnezeu: “oglindirea slavei Lui si intiparirea Fiintei Lui” (Evr. 2:9). Acesta este adevaratul mesaj pur monoteistic.

Ignis Consumens

ignis.consumens@yahoo.com

 

4 gânduri despre &8222;Vechiul si Noul Testament intr-o fraza&8221;

  1. Va salut.As dori sa-mi spuneti cine sunteti si ce grup de oameni sustine crezul acesta despre Dumnezeul unic.De aproape doua decenii am crezut in trinitate dar nu din convingere ci pentru ca am acceptat ideea ca este o TAiNA.Personal am ajuns prin studiul Cuvantului la convingerea ca este vorba de un singur Dumnezeu.Dv.ce ati prezentat nu ati facut decat sa-mi cititi mintea.Va rog sa-mi spuneti cu cine pot impartasii gandurile si convingerile mele.Va rog sa ma iertati pentru exprimarile care au fost,poate greoaie.Multumesc!

    • Buna. Nu sunt din niciun grup, am ajuns la aceasta concluzie in urma studierii amanuntite a doctrinei trinitatii, pe care o consider doctrina nebiblica. Daca doriti sa tinem legatura, lasati-mi o adresa de mail sau de facebook si o sa va caut. Va salut cu stima!

Lasă un comentariu